Wiosenne wakacje

czwartek, marca 29, 2018


- To co? Otwieramy?
- Otwieramy! 
Wyciągnęliśmy Colombę i kawałek po kawałeczku zaczęliśmy zajadać. Chłopcy już o 13.30 wyszli ze szkoły i rozpoczęli wielkanocne wakacje. Przy furtce co i raz pojawiała się nowa twarz i tak już do wieczora trwały młodzieńcze wędrówki ludów. Rzeka - dom, rzeka - dom ...  na okrągło. 
- Bella vita! - skomentował jeden z kolegów chłopców, widząc nas rozciągniętych na ławkach w pozach starożytnych rzymian. 
- Chcesz trochę colomby.
- Dziękuję, nie lubię.
Ja wprawdzie też wolę panettone, ale jak z colomby zdejmie się migdałową scorupkę, to smakuje niemal jak bożonarodzeniowa baba. 


Oprócz Colomby przyniosłam do domu pęczek szparagów - pierwszy w tym roku! Niech ta wiosna zacznie się też na stole! Co z nich będzie - tego jeszcze nie wiem- albo nowy eksperyment albo sprawdzona, ulubiona pasta ze szparagowym kremem.
Dziś mój pierwszy wolny dzień. Wyczekany od dawna! W planach nic. W ogóle żadnych planów na święta, poza zapowiedzianymi odwiedzinami miłych Gości w sobotę. Najlepszy plan w obecnej sytuacji to brak planu. Zobaczymy co się po drodze wykluje. Nie wiem co zjemy, co zrobimy, gdzie pojedziemy, dziś nawet się nad tym nie zastanawiam. Myślę co zrobić z pierwszym wolnym dniem okraszonym ładną pogodą. Góry? Lenistwo w domu? Włóczęga bez celu? Rzeka? Na dzień dobry na pewno naleśniki i poranek filmowy i niech nasza czwarta Pasqua w Biforco miły ma początek!

foto Tomek

A takimi zachodami częstuje nas wiosna. Wciąż jeszcze trochę nieśmiała, ale jednak wiosna. W nocy rozhulał się scirocco, ale dzięki temu temperatury skoczyły w górę. Ciepły wiatr powywracał co mógł na tarasie i chyba już przeniósł się gdzie indziej. Mam nadzieję, że przyjemna aura będzie nam towarzyszyć przez cały dzień. Dobrego Wielkiego Czwartku!

foto Tomek

GOŁĘBICA to po włosku COLOMBA  (wym. kolomba)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

3 komentarze

  1. jakie te naleśniki poranne robisz? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownego leniuchowania.Niech was wiosna rozpieszcza,bo u nas znowu zima.A colombę jak i panettone uwielbiam...żeby tak jakaś jedna zagubiona sztuka ostała się ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyjemnego słodkiego leniuchowania 😊

    OdpowiedzUsuń