Wychodzenie z hibernacji

środa, marca 07, 2018


Śniegu wciąż zalega jeszcze całkiem sporo, choć oczywiście miejscami nie wygląda już jak śnieg tylko jak zwalisko burej ziemi. Na szczęście temperatury robią się prawdziwie wiosenne i mam nadzieję, że krajobraz szybko ulegnie zmianie i jak na toskańską wiosnę przystało upstrzy się kolorami. Już teraz, tam gdzie śnieg się poddał, lśnią od wody połacie przygniecionych traw, a między nimi zmizerowane, ale wciąż żywe prymulki! 
Ciekawe czy moim tulipanom w ogródku też udało się przeżyć ...
Czekałam na środę jak na zmiłowanie, według wszelkich głosów to właśnie dziś ma zawitać do nas słońce. Noc wprawdzie spłynęła deszczem, ale już teraz dobrze widać, że mroczne jeszcze niebo - jak mawia Tomek - powoli się "otwiera". 
Udaję, że nie słyszę, puszczam mimo uszu, ignoruję całym sercem prognozy na Wielkanoc, według których to ma przywlec się do nas Burian Bis. Nawet nie chcę o tym myśleć.  


Ta zima mnie wykończyła. Porządnie dała w kość. Po ostatnich miesiącach szczególnie potrzebuję odpocząć. Potrzebuję ogródka i pracy w nim, kolorów kwiatów na tarasie, potrzebuję słońca na placu, lokalnej festy, która wyciąga ludzi z domu, potrzebuję ciepła i zwiewnych sukienek falujących wokół nóg wiosennym wiatrem... 

Mam nadzieję, że nie sprawdzą się deszczowe prognozy na weekend. Chciałabym mimo wszystko ruszyć się z domu, bo oto wypatrzyłam pierwszą w tym sezonie smaczną festę!
Lista lokalnych atrakcji na ten rok ukaże się tradycyjnie w zakładce bloga, jak tylko gminy przedstawią oficjalne kalendaria. 

Przedwczoraj urodziny świętowałby Battisti, wczoraj Michelangelo, a dziś imieniny świętuje nasz Tomek!
Dobrego środka tygodnia!

POTRZEBOWAĆ to po włosku AVERE BISOGNO DI ... (awere bisnonio di...)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

4 komentarze

  1. http://lente-magazyn.com/z-wloskiego-pieca/

    Brawo! zanim tutaj zajrzałem już tam się zaczytałem :)
    C-ó

    OdpowiedzUsuń



  2. Serdeczne życzenia dla Tomka.Słońca na każdy dzień dla całej rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tomeczku , zdrówka i spelnienia marzeń ! Marta

    OdpowiedzUsuń