Przed bierzmowaniem

sobota, maja 19, 2018


- A może my byśmy szarlotkę zrobiły? Taką z bezą jak ty robisz! - Zaproponowałam w czasie niekończącej się dyskusji o menu na przyjęcie po tomkowym bierzmowaniu. 
- Możemy zrobić! Szarlotka zawsze dobra. 
Chłopcy będą wniebowzięci - pomyślałam sobie. Co tam jakieś torty wyszukane w porównaniu z szarlotką Babci. Oczywiście tort Babci też najlepszy na świecie - mam na to świadków - ale kto by się teraz z tortem babrał! Lepiej iść razem na spacer...   
Akacje nad głową, słodycz pierwszych czereśni, słońce, w powietrzu zapach mięty i dzikiego bzu i do tego rodzinne ciepło.



Pogoda jest piękna i taka ma też być jutro, a to dla nas szczególnie ważne, bo przyjęcie  po bierzmowaniu zaplanowaliśmy w ogrodzie świętej Barbary. Przyjęcie to może zbyt wiele powiedziane. Ot zwykły obiad w gronie przyjaciół. Będzie Ellen z rodziną, a potem jeszcze Tina i Franco wpadną na słodkie. Posiedzimy, pogawędzimy, swojsko i miło. 


Przed kolacją słońce dalej ogrzewa nasz taras. Dni zrobiły się cudownie długie. Mama siedzi pod pelargoniami i obiera jabłka na szarlotkę, a kaczki skubią jej stopy. Jaki miły widok... 
Wieczorem wraca ze szkolnych wojaży Mikołaj. Obdarowuje Babcię - jubilatkę dziełem ze średniowiecznych warsztatów. Jest rozemocjonowany i zachwycony, z dumą pokazuje zdjęcia, a ja już nie mogę się doczekać, kiedy o tym wszystkim napisze dla mnie artykuł.  


Dobry dzień, dobry czas, niech dziś ma swój ciąg dalszy!

OBIERAĆ JABŁKA to znaczy SBUCCIARE LE MELE (wym. sbućciare le mele)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze

  1. To już prawdziwa pełnia lata, kiedy już są czereśnie, akacje... Cudo!
    Kiedy to tak wszystko urosło?
    Na naszej polskiej północy też drzewa kwieciem bujnie i hojnie obsypane w tym roku.
    Kasztanowce całe w bieli i czerwieni, przepiękne. Nawet lipy już niemal gotowe, wszystko kwitnie prawie jednocześnie.

    Życzę Wam pięknej ceremonii i wspaniałego czasu razem, trzymam kciuki za pogodę.
    Pozdrowienia
    Asia C.

    OdpowiedzUsuń