Po prostu Mugello

czwartek, listopada 20, 2014



Do pełni szczęścia, by odzyskać spokój i równowagę po dniach smutnych i deszczowych potrzeba mi było spaceru i gór ukochanych. Żeby milsze były widoki - odrobina muzyki.
Ulewy ostatnich dni zmyły z drzew prawie wszystkie liście, powietrze się oczyściło, listopad ukazał się w nowej, zachwycającej szacie. 
Idę przed siebie, pod górę, przez łąki zmoczone, przez połacie złotych, jesiennych traw, a przede mną otwiera się aż po horyzont morze wzgórz, Mugello pofalowane. Ginie w oddali w delikatnej, sinej mgiełce, która radośnie w lazur krystaliczny przechodzi i tylko dwie chmurki jakby dla ozdoby i nawet one takie niezwyczajne na tle tego wszystkiego...



Jestem na szczycie. Postójcie tu przez chwilę razem ze mną ...  Widać stąd Gamonię, badię w Lutirano i to, co wzrusza mnie najbardziej - niezmierzone piękno Alto Mugello...


Czasem zamiast zwykłej furtki jest drabinka...
Listopadowe kontrasty

SEMPLICEMENTE to znaczy PO PROSTU (wym. sempliczemente)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

15 komentarze

  1. Widoki nawet na zdjęciach zapierają dech w piersiach.. dziękuję za te fotki:)
    Ile mniej więcej PLN kosztuje taki dom z kamienia we Włoszech?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) trudno określić średnią cenę domu - w moich rejonach ruderę (prawdziwą ruderę czyt. górę kamieni) ze sporym kawałkiem ziemi można kupić już za kilkadziesiąt tysięcy euro - do 100 powiedzmy, większy w lepszym stanie 150, 250, zależy czego ktos szuka, jaka pozycja, jaka ziemia dookoła, czy jest dojazd...

      Usuń
    2. Oj to dasz radę :) Życzę Ci aby szybko Twoje marzenia się spełniły. Z niecierpliwością czekam na książkę!!
      P.s. Na zdjęciu gdzie robisz makaron naprawdę wyglądasz jak Julia Roberts!

      Usuń
  2. Ja też chcę słońca!!!! Proszę przesłać promieni nie parę ale dużooooooo!
    Mamy 8 stopni na południu PL czapę chmur, mgłę, szarość i siąpi!
    Asia op. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asieńko wysylam listopadowe toskańskie słońce! Pięknie jest, chłodno, ale słonecznie!

      Usuń
  3. Piekne zdjecia i plynacy z nich spokoj .Milego dnia Kasiu.Pozdrawiam Alicja

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie :-) Brakuje mi spacerów w takich miejscach, naładowanie akumulatorów, spojrzenia na problemy w inny sposób... Zawsze w górach wszystko wydaje mi się łatwiejsze, szybciej znajduje rozwiązania nawet wydawałoby się beznadziejnych spraw. To góry potrafią dać mi tę potrzebną energię, spokój i to coś, czego nie potrafię nazwać. Zdecydowanie góry są moim miejscem na ziemi, częścią mnie.
    Ściskam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ tam pięknie - doskonałe miejsce do pieszych wędrówek i chwili refleksji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, miejsca są tu niezwykłe, dla mnie - jak już nei raz pisalam - te góry, przestrzeń i natura to najlepsi terapeuci, doradcy pocieszyciele. Właśnie tam w górze te wszystkie problemy jakieś takie mniejsze. Milego dnia dla Was wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wreszcie macie spacerową pogodę, a zdjęcia jak zwykle piękne, doliny i pagórki jak u mnie. Jedyna różnica u mnie, to delikatnie spadające płatki śniegu, które w dodatniej temperaturze się roztapiają -niestety :-( Ale w domu ciepło, nawet piosenki przedśwąteczne sobie puściłam i dłubie te swoje bombki. Pozdrowienia z Warmii Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  8. takich widoków mi trzeba takiego spaceru cudownie och jak marzą mi się góry...

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak pięknie, pogodnie i jeszcze kolorowo. U nas szaro, buro, przeraźliwie zimno (+ 2, + 1) i wilgotno. Nie chce się wychodzić. A powędrowałabym po wzgórzach Mugello. Serdecznie pozdrawiam i życzę aby taka spacerowa pogoda trwała jak najdłużej.
    Asia G.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze myślałam, że gdybym się przeprowadziła np. do Włoch, to brakowałoby mi polskich gór. Właśnie zmieniłam zdanie... :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie !!! Kocham góry ! Uwielbiam!! Pozdrawiam :-))

    OdpowiedzUsuń