Co i kogo przywiał wiatr

poniedziałek, stycznia 28, 2019


Wiatr hulał na całego, kiedy Mama ze Świtą dotarła do Biforco. Wraz z wiatrem przygnało też ciut cieplejsze powietrze, a w nocy nawet deszcz, który zmył chyba ostatnie resztki śniegu i sprawił, że Lamone zakotłowało się brunatnie. Tydzień pogodowo ma być jako taki, w kratkę, generalnie wszystkiego po trochu, ale też bez nawałnic i zawieruch. Jeśli pogoda nas nie rozpieści, to sami się sobą nawzajem będziemy rozpieszczać. 

Ranek obudził się ni zimny, ni ciepły. Mróz nie złapał i mokry asfalt lśni w blasku latarni. Przyklejam nos do szyby. Biforco spowija jeszcze noc i lekka mgła. Do baru podjeżdża dostawa chleba. Lamone szumi głośniej niż zwykle. Deszcz znów przybiera na sile. Ot... zwykły zimowy poranek. 

***
- Pusia ja muszę spać.
- Musisz wstać.
- Pusia powiedz, że dziś niedziela. 
- Tak, wielkanocna! 

*** 
- Wiesz, że odnaleziono portret Dantego i nie wygląda na nim tak, jak jest zazwyczaj przedstawiany? 
- Skąd wiesz? 
- Prof C. mi powiedziała.
- Chciałabym wiedzieć coś więcej. 
- Widziała jakiś program dokumentalny - Mikołaj pamiętał piąte przez dziesiąte, ale obiecał doinformować się co i jak. - Już wiadomo, że na wycieczkę jedziemy do Wenecji. - dodał po chwili.
- Ooo!! To chyba super! Cieszysz się?
- Ja bardzo, ale połowa klasy nie. 
- Dlaczego???
- Woleli jechać do Mirabilandii.
- No cóż...  

***
Styczeń powoli zbiera manatki. Dzisiejsze przewrotne zdjęcie pochodzi z najpiękniejszej pory, czerwcowo - "ginestrowej", bo ileż można oglądać "Zimną wojnę"?

Być może w tych dniach posty nie będą ukazywać się regularnie, więc proszę Was o cierpliwość. Są rzeczy ważne i ważniejsze... Mama w Biforco to na pewno niecodzienność. 

PORTRET to po włosku RITRATTO 

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

0 komentarze