Letnie porządki

środa, sierpnia 29, 2018


Szczerze mówiąc spodziewaliśmy się zobaczyć na pół pustą plażę... "Kto by tam jeszcze siedział nad morzem jak tu już wrzesień za pasem? Na pewno już luźniej niż ostatnio!" - powtarzaliśmy w drodze. Tymczasem ludzi było chyba tyle samo co w tygodniu ferragosto. Nasze "kryjówki" były zajęte, więc tak jak poprzednio ulokowaliśmy się w pełnym słońcu. To jednak nawet dla niewytrwałych było znośne, bo upał już niestety nie ten, co jeszcze dwa tygodnie temu. Niestety dla mnie, bo ze wszystkich osób jakie znam tylko ja dobrze się czuję w czterdziestu stopniach w cieniu. Teraz to już nawet nie upał tylko przyjemne, gorące, późno - sierpniowe ciepło. Woda oczyściła się z meduz, ale jej temperatura już nieco spadła, piasek nie palił stóp, tylko miło je ogrzewał... "Romaniolski" adriatycki brzeg, który już za chwilę będzie po sezonie, jeszcze tak bardzo "oblepiony" parasolami, jakby się ludzie kurczowo trzymali plaży, jakby całe lato przytrzymywali za rozwiane, spalone słońcem włosy, by zostało na dłużej...


- Już zaorane...
- Zaorane... Ostatnio zbierali cebulę, a teraz już wszystko zaorane... Czasu nie cofniesz. I lipom zbrązowiały listki...
- Tu wcześniej kwitną, to i wcześniej brązowieją.
- A to było tak niedawno...
Pole kukurydzy przy starym podere, z którego Mikołaj uskuteczniał szaber, tez pokryło się burymi bruzdami. Gdzie nie spojrzeć, tam lato robi porządki, zupełnie jak turysta, który porządkuje swój apartament nim zda klucze. Lato teraz też tu coś pakuje w skrzynki, tam zagrabia, lada moment zacznie zbierać winogrona i tak już do końca będzie się urabiać po łokcie, by pani jesień świat znalazła poukładany, kolorowy, by mogła świętować i świeże wino popijać. 


 UPORZĄDKOWAĆ - METTERE IN ORDINE (wym. mettere in ordine)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze