środa, marca 13, 2013

Odzywa się we mnie coraz silniej tęsknota za południem, za Puglią, za jej surowym wybrzeżem, za miasteczkami z jasnego kamienia, za wielokolorowym morzem, za słońcem jaskrawym...
Zaaplikowałam sobie ostatnio film z naszych południowych wojaży, aby te tęsknoty uspokoić, utrzymać w ryzach, ale chyba skutek był odwrotny. Chciało mi się łkać patrząc na Polignano... To miałam gulę w gardle, to znów śmiałam się z naszych wyczynów. Nawet Paweł zerkał tęsknie na ekran, niby zajęty czymś w kuchni...
Południe Włoch ma niepowtarzalny klimat, choć pewnie to samo mogłabym powiedzieć o pozostałych regionach, bo przecież każdy ma swój urok. Ale kto przejechał półwysep od góry do dołu, będzie wiedział o czym mówię. Południe jest surowe, charakterne, zadziorne, ludzie serdeczni i dumni, a krajobraz zniewalający.
I jeszcze Mario tę moją tęsknotę podsyca, opowiada mi znów o Palermo, o tym że ludzie już się w morzu kąpią, że wszystko kwitnie, że drzewa migdałowe obsypane są różowymi kwiatami... Taka wiosna może uskrzydlić...
A w Warszawie śnieg za oknem:(

Mówiłam Wam kiedyś, że lubię schody...
Tyle bajecznych widoków zarejestrowały nasze oczy, tak wiele wzruszających momentów zostało nam w pamięci... Tyle miejsc jeszcze na nas czeka...
Teraz jednak staram się nie wyglądać przez okno, przeczekać cierpliwie trudny moment, zimę przebrzydłą, nie tylko tę "pogodową"...


A jeśli Wam też potrzeba odrobiny południowego klimatu w ten zasypany śniegiem poranek zapraszam do obejrzenia niepublikowanych jeszcze zdjęć. Pozaklinajmy razem słoneczną i ciepłą wiosnę:)


Gallipoli

Centrum Lecce
Santa Maria di Leuca - czyli koniec Italii
uliczka Lecce
Mroźna, sroga zima, czyli styczeń w Puglii 
Klify w Polignano
Bezdroża Basilicaty
Uliczka w Materze
Wybrzeże w Polignano



PAMIĘĆ to po włosku MEMORIA.

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

3 komentarze

  1. cudne miejsca jaka architektura nic dziwnego ze za nimi tęsknisz

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie i ja "pozaklinam". A zdjęcia, widoki jak zawsze przepiękne, urzekające i bajeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, tęsknię za Puglią. Uwielbiam ją, jest niesamowita i surowsza (Basilicata jeszcze bardziej:)), ale "nasze" miejsce jest numer jeden:). P

    OdpowiedzUsuń