Ogródek

środa, maja 30, 2012


Kiedy wynajęliśmy dom w L. poprosiłam właścicieli, żeby przygotowali mi na lato kawałek ziemi pod mini ogródeczek. Rok temu, gdy przyjechaliśmy na pierwsze wakacje już "u siebie" okazało się, że mój ogródek jest całkowicie zagospodarowany, rządek cukinii, sałaty, ogórków i dwa rzędy pięknych krzaków pomidorów, w tym 5 różnych odmian! Oniemiałam z zachwytu! Czy ziemia tak dobra, czy miejsce odpowiednie, czy jak to mówią "z serca podarowane", w każdym razie tak dorodnych pomidorów nie miał nikt w okolicy, nawet sami właściciele.
Mikołaj każdego ranka pędził do ogródka w poszukiwaniu nowych zbiorów. Uwielbiałam patrzeć na blond czuprynę, która migała między soczyście zielonymi krzakami. Co jakiś czas wyciągał rączki w górę i krzyczał: - Mamusiu dwa pomidorki, jeden ogórek i wielka cukinia, której nie dam rady wyciągnąć!
Potem wracał dumny do domu, mył warzywa i układał na talerzu obok świeżego chleba z masłem.


Kiedy zimą rozmawiałam z Nello, naszym gospodarzem, podpytywał mnie wnikliwie, co w tym roku chciałabym posadzić w ogródku. Nie śmiałam nadwyrężać ich niesamowitej uprzejmości i miałam zamiar zrobić wszystko sama... Wczoraj dzwoniła Graziella, aby przekazać, że wszystko jest gotowe, posadzili pomidory, bakłażany, cukinię, a reszta to niespodzianka. Brak mi słów aby opisać jak wspaniałych ludzi tam spotkałam...

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

2 komentarze

  1. Właśnie dzisiaj przy śniadaniu rozmawiałam ze starszą córeczką o tym jak fajnie by było mieć własny ogródek z pomidorami, sałatą... owocami... taki jaki miał mój dziadek... :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak... tego nam potem bardzo w Warszawie brakuje:)

    OdpowiedzUsuń