Inwazja czapli!

niedziela, maja 04, 2014


Lamone - rzeka, która płynie przez Marradi - pełna jest ryb. Są tu brzany, pstrągi, klenie, węgorze i inne. Przez te wszystkie lata poznaliśmy chyba wszystkie sekretne miejsca wędkarzy. Każdego dnia nawet pod "naszym" mostem stoją mężczyźni z wędkami, a gapie patrzą z góry i dopingują. My tak naprawdę nie musimy schodzić nad rzekę, możemy wędkować bezpośrednio z tarasu! Co jakiś czas odbywają się też zawody wędkarskie, ostatnie miały miejsce w miniony czwartek. 


Nasi znajomi opowiadają, że teraz w Lamone została zaledwie namiastka ryb w porównaniu do tego, co było lata temu. Przyczyn jest na pewno kilka, a jedną z nich są... czaple! Tych - jak opowiada Mario - jeszcze kilka lat temu nie było widać w okolicy. Dopiero w ostatnim czasie zadomowiły się nad brzegiem rzeki, a ich populacja rozrasta się w zawrotnym tempie. Nawet my z Pawłem podczas jednego ze spacerów namierzyliśmy w koronach drzew "czaplatown". Kilka gniazd jedno blisko drugiego, z każdego wystawały młode główki, dorosłe ptaki latały w te i we wte, krążąc nad drzewami i jazgocząc niemiłosiernie.
Mimo wszystko, dla mnie czaple są wdzięcznym obiektem do fotografowania, zwłaszcza kiedy z okna mogę obserwować jak leniwie brodzą w wartkiej rzece, przywodzą mi wtedy na myśl bajkę Krasickiego. Ale ja zwykle zachwycam się wszystkim! Jednak dla wędkarzy inwazja czapli to prawdziwe przekleństwo.

CZAPLA to po włosku AIRONE

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze

  1. Rzeka wzburzona, woda mętna znak, że deszcze ostro padały. Czapla piękna. Rzeka zatem musi być bardzo czysta skoro tyle ryb w niej i wędkarzy dużo. Nasz strumyk w górach niezwykle zanieczyszczony, bpo ludzie w puszczają do niego wszystko.
    Pozdrawiam
    Asia op.
    P.S u nas dziś chlodno ale jest slońce i dzięki temu wielka radość.

    OdpowiedzUsuń