Beztroska mieszka w drobiazgach

piątek, września 29, 2017


Czasami zdarzają się beztroskie chwile. Nawet w tygodniu, w ciągu zwykłego dnia. Może to zasługa czterech lat tutaj, może czegoś się w końcu od Włochów nauczyłam, może wreszcie zaczyna udzielać mi się ten słynny włoski spokój. A może ludzie, którzy mnie otaczają i cały marradyjski świat dookoła z górami, rzeką, kasztanowcami sprawiają, że na chwilę moja głowa potrafi wyłączyć myślenie o problemach i skupia się na tym co tu i teraz, na drobnych codziennych radościach… Staram się nie dopuszczać już do siebie poczucia winy za każdym razem, kiedy z wolną głową w ciągu "roboczego" dnia przysiadam i przez chwilę nigdzie nie pędzę… To są tylko chwile, ale tak bardzo dla mnie cenne...


Bywają oczywiście dni, kiedy w głowie huczy, kiedy wieczorem dziobię nosem w klawiaturę, a oczy same się zamykają, kiedy ze zmęczenia zaczynam bredzić albo robię się wściekła jak osa, kiedy nie wiem w co ręce włożyć, jak uporać się ze wszystkimi obowiązkami, jak życie ogarnąć i nie zwariować, ale jednak mimo to chyba jestem trochę z siebie dumna, a może nie o dumę tu nawet chodzi, a raczej o wdzięczność wobec siebie samej. Cieszę się, że po tych kilku latach jakoś udało mi się to wszystko sensownie poukładać. Lekcje, zdjęcia, artykuły, blog, turyści … To wszystko wypełnia moje dni, ale "pomiędzy" są chwile takie, jak te na zdjęciach... 
Przysiadam na ściętych pniach z głową zadartą do słońca albo przy moim ulubionym stole, na którym tyle prostych smaków i wino starsze nawet ode mnie, spaceruję wśród kasztanowców i pochylam się nad cyklamenami, z kawą na tarasie obmyślam rys mugellańskiego przewodnika i teksty do nowych projektów, spaceruję z chłopcami, cieszę się wciąż kwitnącymi łąkami, cieszę się ciepłem, życiem….


WYPEŁNIAĆ - RIEMPIRE (wym. riempire)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

6 komentarze

  1. Te chwile beztroski są nam niezbędne,żeby głowa i ciało odpoczęły od natłoku codzienności.Czarujesz Kasiu i niezmiennie zachwycasz zdjęciami.
    Buona giorna e buon fine-settimana:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszcze, ale tak pozytywnie zdrowo. Kasia praska

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja od pewnego czasu,uczę się,że nie muszę być perfekcyjna,we wszystkim. Że wolno mi powiedzieć,nie che mi się/ nie zrobię tego... uczę się odpoczywać w ciągu dnia. Mieć te swoje 5 min. Na nic nie robienie,na niemyślenie...poprostu być 😋
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, takie chwile kiedy pozwalamy sobie na bycie beztroskimi bardzo ale to bardzo poprawiają nastrój i dodają energii na dalsze działanie. Każdy z nas powinien mieć w ciągu dnia taki czas tylko dla siebie, nawet na małą chwilę przyjemności i nie myślenia o codziennych sprawach- jak świat byłby wtedy piękny a jacy ludzie szczęśliwi ;). Pozdrawiam serdecznie z wyjątkowo dzisiaj słonecznej Polski, Karolina :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Your means of describing everything in this paragraph is really good, every one be able to
    without difficulty understand it, Thanks a lot.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny tekst. Wielu ludzi dąży do tego, by osiągnąć taki spokój w sobie, być tu i teraz, zachwycać się życiem w danym momencie, czuć błogość, szczęście, wdzięczność ...

    OdpowiedzUsuń