O tańcu, farfoclach i innych drobiazgach

niedziela, stycznia 20, 2019

foto Mikołaj instagram


- Co chcecie dziś na obiad? 
- Pastę z sosikiem z papryki i taleggio - odpowiada Mikołaj bez chwili namysłu.
- Była niedawno. Znów chcesz?
- Aha! Jest taka dobra! I tak jak ostatnio zrób z tymi "farfocelkami".
- Z czym???
- No z tymi "farfocelkami" z Ligurii.
"Farfocelki" z Ligurii to w mikołajkowym słowniku trofie - rodzaj makaronu typowego dla tego regionu. Obiad był wyśmienity i oczywiście chciałam przypomnieć Wam ten przepis. Jakież jednak było moje zdziwienie, kiedy odkryłam, że w Kuchni nigdy nie został opublikowany. Obiecuję naprawić ten błąd następnym razem! 

***
- Nie wiem czy chcę iść na ten bal - powiedział z przekąsem Tomek.
- Ale dlaczego nie wiesz??
- Jak będzie narzucony jakiś temat to chyba nie pójdę. Wolałbym, żeby można było przyjść ubranym klasycznie, elegancko.  
- Oj nie bądź taki. Nawet Hawking bywał na takich imprezach. Zaprosisz kogoś?
- Może A. 
- Muszę cię nauczyć tańczyć.
- Nie chcę, nie będę tańczyć. Czy ty wiesz jaką teraz muzykę grają??
- Wiem, ale gdyby jednak zagrali po ludzku... Mężczyzna musi umieć tańczyć!
- Ja nie muszę.
- Oczywiście nic nie musisz, ale to taka umiejętność, która raczej się w życiu przyda, a poza tym nie jedno serce skradnie. Możesz sobie być fizykiem, naukowcem czy kim tam chcesz, ale tańczyć powinieneś umieć. Pamiętasz jak byliście młodsi uczyłam was tańczyć walca?
- Pamiętam...
- W tańcu jest coś niezwykłego. Zobaczysz, że jeszcze kiedyś mi podziękujesz. 

Są takie rzeczy, które według mnie mężczyzna powinien umieć i kropka. W moich oczach rośnie, kiedy umie: zrobić w domu podstawowe naprawy, ugotować coś dobrego i tańczyć do zatracenia. 

Foto Mikołaj instagram

***
Styczeń startuje z ostatnią dekadą. Pogoda zbiesiła się tak, że aż wstyd przed ludźmi. Wzgórza Appennino Tosco Romagnolo spowijają mgły. Wyższe szczyty nieco się pobieliły.  My jednak odważnie w tych dniach planujemy grilowanie przy świętej Barbarze, bo jak się okazuje, Florencja Florencją, Toskania Toskanią, ale według większości naszych Gości biesiada przy domu Mario nie ma sobie równych nawet w styczniu!
Dziś natomiast czeka nas obiad dziękczynny i relaks. Trzeba nabrać sił przed kolejnym tygodniem. Dobrej niedzieli!

STARTOWAĆ to po włosku PARTIRE (wym. partire)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze

  1. Myslę że nadciąga pomoc bo Jasiek chodzi na naukę od początku roku i bardzo mu się to podoba, mam nadzieję że m.in o tym też pogadają

    OdpowiedzUsuń