Kiedy spadają migdały...

czwartek, sierpnia 30, 2018


I tak oto doturlaliśmy się do końca sierpnia i ostatni letni Goście zasiedli przy stole u świętej Barbary. Menu takie jak zawsze, bo po co zmieniać doskonałość? Grillowane pomidory, cukinia, bakłażan, papryka, misa sałaty, surowa kiełbasa od naszego rzeźnika, która zdobyła nowych fanów, kurczak, boczek i żeberka i wino z bąbelkami i melon schłodzony i znów gadu gadu i znów śmiechy i żarty i łowienie ryb i jeszcze na dokładkę świeże na pieńku rozłupywane migdały... 
Te same migdały, które jeszcze "wczoraj" białym kwieciem zwiastowały wiosnę... 


Kiedy na warszawskim Grochowie haftowałam mój obrus w pawie pióra, nie przypuszczałam nawet, że za niedługi czas stanie się on tłem tych wszystkich ogrodowych nasiadówek. Biesiady w ogrodzie przy małym kamiennym domku stały się jednym z ulubionych wakacyjnych punktów naszych Gości. To takie beztroskie zanurzenie się w oazie spokoju nim znów wciągnie wir codzienności. 


Tak czy inaczej przed nami jeszcze malownicza, fotograficzna wyprawa i wspólna pizza i dopiero potem przyjdzie czas się pożegnać. Prawie trzy tygodnie śmignęły nie wiedzieć kiedy... Najpierw człowiek czeka i czeka i doczekać się nie może, "ile to jeszcze do lata??!!!" myśli sobie w zimowe wieczory, a potem szast prast i znów pakowanie walizek. 

Za chwilę przyjdzie też czas, by pożegnać sierpień i marradyjskie lato. Już w sobotę wystrzelą fajerwerki, zagra muzyka, marradyjczycy znów spotkają się przy stole, w niedzielę basen zostanie zamknięty, supermarket przejdzie na posezonowy rytm pracy, to samo już zrobiła restauracja, w której pracuje Mario i tylko patrzeć jak nad ulicami zawisną transparenty zapraszające na kasztanowe sagry. Do Domu z Kamienia natomiast już niedługo zawitają kolejni Goście. Goście jesienni, bo nawet jeśli w kalendarzu lato, to wrzesień nawet jeśli najcieplejszy niesie ze sobą jesień...


 PO SEZONIE to po włosku FUORI STAGIONE (wym. fuori stadżione)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

0 komentarze