Dmuchawce, latawce, wiatr ...

środa, maja 02, 2018


Z każdym krokiem uwalnia się zapach. Powietrze pachnie nieprawdopodobnie. Dzikie zioła - mięta i cząber i kwiaty, w które łąki się teraz stroją. Potrafię rozróżnić tylko niektóre. Te żółte po polsku nazywają się jaskry - tłumaczę Mario. - Moja Mama zawsze mówiła, że szkodzą na oczy, żeby ich do twarzy nie zbliżać, bo się oślepnie..
Nie wiem czy to legenda ludowa czy rzeczywiście mają takie szkodliwe działanie, ale wzrusza mnie widok tych sielskich, toskańskich łąk na żółto malowanych moimi wiejskimi jaskrami, które dawno temu kolorowały wakacyjne, dziewczęce bukiety...

Wiosna w Toskanii - natura

Ginestre już już... tuż tuż ... już słoneczna żółć przez zieleń przebija... Przysiadam na fioletowych dywanach, głowę do ziemi pochylam, w norkach świerszczy źdźbłem trawy świdruję, jednak na mój widok czarni grajkowie zaraz umykają. Nie każdy lubi do zdjęć pozować.
Ciszę Apeninów zakłóca jedynie naturalna muzyka - świergot ptaków i granie świerszczy. Na chwilę wyłączam gonitwę myśli, choć przez moment staram się nie myśleć o najbliższych dwóch tygodniach. Jedno wyzwanie za drugim. Czy podołam? Czy wszystko dobrze się potoczy? Tak dużo we mnie lęku, tak wiele jeszcze niepewności. Moja wiara w siebie jest jak latawiec przy niezdecydowanym wietrze- przez chwilę podrywa się do lotu, to znów na łeb na szyję pikuje w dół.

wiosna na toskańskich łąkach

toskańskie łąki wiosną

Mlecze już zamieniły się w dmuchawce, maj rozpakował walizki, wiatr przywiał deszczowe chmury i niebo po raz pierwszy od dłuższego czasu spłynęło łzami. Ale to dobrze. Deszcz też jest potrzebny. Tylko tych dmuchawców szkoda... 
Dmuchawce, latawce, wiatr ... 

wiosna w Italii

DMUCHAWIEC to po włosku SOFFIONE (wym. soffione)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

3 komentarze

  1. Avanti, Kasia! Dasz radę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś dzień Flagi Polskiej i Dzien Polonii na całym świecie życze wszystkim Polakom którzy mieszkają lub przebywają za granicą Polski ,rozsianym po całym świecie dużo miłości do Ojczyzny i do siebie ,bo każdy Polak czy Polka to Polska w nich bije serce Ojczyzny Polski choc ich nogi chodzą po ziemi a rece pracują na ziemiach innych narodów.Serce Polek i Polaków zawsze bedzie biło po polsku.
    KWIATY POLSKIE ( Dla Polonii na całym świecie )
    youtube.com

    OdpowiedzUsuń