Jeszcze raz: sagra, październik, Goście, smaki i podarki…

niedziela, października 29, 2017


Tegoroczny październik, nad którym w ostatnich dniach tyle się roztkliwiałam dał nam jeszcze jedno. Wschody i zachody słońca jakich świat nie widział. Niemal każdego dnia niebo urządza nowy spektakl czerwieni i różowości. Spektakl o tym, jak dzień spotyka się z nocą. Czasem aż trudno uwierzyć w to, co się widzi. 


Dokładnie tak jak rok temu Goście, w odrobinę zmienionym składzie dotarli do Domu z Kamienia. Mała Zosia przekłada kasztany, łuska fasolę, karmi kaczki i przestawia dekoracje w pizzerii. Starsi cieszą się z południowego słońca, zachwycają smakiem "mariowej" pizzy, delektują swojskim winem i już się na kolejny rok o tej samej porze zapowiadają... 



Spiżarka zapełnia mi się polskimi przetworami, suszonymi grzybami i ulubionymi przez chłopców kabanosami. Jednocześnie znów dobra dusza z marradyjskiego świata podrzuca torbę swojskich darów: suszone pomidory, granaty, kasztany, kawał swojskiego boczku, świeżą fasolę i jeszcze coś wyśmienitego, czym Gości dziś uraczę… To jest właśnie dobre życie. Dobre, bo wśród dobrych ludzi.   


Zaraz ruszymy na ostatnią w tym roku sagrę. Goście z rozrzewnieniem wspominali zeszłoroczne łakocie i już ręce zacierają na myśl o marradyjskich przysmakach. Pogoda dopisuje, słońca ma być pod dostatkiem i myślę, że już mogę to napisać - sagry w tym roku udały się bajecznie. Nie wiem czy padł rekord odwiedzin. Na moje oko to bardzo prawdopodobne. Ścisk łokieć w łokieć, dywan z łupinek od caldarroste ścielący ulice i plac, a wieczorem skrzynki z kasztanami opróżnione co do jednego marrone… 
Zerknę dziś na wystawę, dołożę trochę wizytówek, może ktoś się moimi zdjęciami kiedyś zainteresuje.
Dobrej niedzieli! 

DOBRE to znaczy BUONO (wym. buono)



Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

0 komentarze