czwartek, 28 stycznia 2016

Wspinaczka


Dni kosa, dni pamięci, dni styczniowe, dni, kiedy znów mam bardziej pod górę. Kolejny raz dochodzę do muru i ni go przeskoczyć, ni ominąć, ni podkop zrobić... "Jesteś taka silna" mówi mi Antonella, kiedy kupuję chleb - "bardzo mi imponujesz". Uśmiecham się w podziękowaniu za słowa otuchy, ale sama tak naprawdę nie wiem czy jest tu co podziwiać. Silna? Może i jestem silna, ale przecież nie mam innego wyjścia? Tak być musi i tyle, jak nie ja, to kto? Problem tylko w tym, że czasem to bycie silną kosztuje mnie zbyt wiele energii. 
Jeśli to prawda, co mówią - że w im większy dołek wpadniesz, tym na wyższą górę musisz wejść, to ja w takim razie jestem chyba w drodze na sam szczyt Mount Everest. Dam radę, dam radę, pewnie, że dam - powtarzam sobie każdego ranka i wtedy, kiedy kładę się spać. Wciąż też się łudzę, że kiedyś w końcu będzie choć odrobinę lżej. I tym razem wytrzymam, przetrzymam, zacisnę zęby, zbiorę się w sobie, coś wymyślę. Ale tak po cichu przyznam się, że chciałabym, aby ta karkołomna wspinaczka, choć od czasu do czasu zamieniała się w łagodne spacery, jak te po mugellańskich szlakach.





Chyba muszę się jeszcze bardziej zmęczyć, tak by nawet na myślenie o kłopotach nie mieć siły. A może tak już ogródek przekopać? Pogoda tylko temu sprzyja. Nawet kosy nie muszą szukać ciepłych kominów... 

WSPINAĆ się to po włosku ARRAMPICARSI (wym. arrampikarsi)

2 komentarze:

  1. "Chyba muszę się jeszcze bardziej zmęczyć, tak by nawet na myślenie o kłopotach nie mieć siły. (...)"
    Zgadza się, to jest naprawdę najlepsza metoda! Niestety, takie życie.... Pozdrawiam bardzo cieplutko! marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno życie, a spraw tyle
    ugryźć sam nie jesteś w stanie.
    Któż zastąpi cię na chwilę,
    solidarnie da ci zmianę?
    Zmniejszy trosk twych utarg dzienny
    lekko, łatwo i przyjemnie?
    Zaufania godny zmiennik
    i na odwrót i wzajemnie.
    ...
    Serpentyny i pobocza wyczuwamy.
    Raz na ziemi, raz pod ziemią drogi kręte.
    "Radio Taxi, proszę czekać..." - zaczekamy,
    coś być musi, coś być musi,
    do cholery, za zakrętem.
    https://www.youtube.com/watch?v=4hqFPNSyMhM
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj