piątek, 29 stycznia 2016

Słowa jak słodkie castagnole ...


Dziękuję. 
To słowo powinno być całym dzisiejszym wpisem. Po upublicznieniu moich wczorajszych  smutków na blogu, zaczęłam odbierać od Was słowa otuchy, szczere i ciepłe, a przecież większości z Was nawet nie znam. Jak to możliwe, że ktoś, może całkiem obcy, przejmuje się moimi problemami? - cały wieczór zadawałam sobie to pytanie. Dziękuję za wyjątkowego maila z Warszawy, który wzruszył mnie do łez. Również do stolicy ślę inne wielkie podziękowania. Dla kogo i za co - kto ma wiedzieć, ten wie, niektóre gesty sprawiają, że zwyczajnie brakuje mi słów. Dziękuję za skypową wiadomość, która sprawiła, że zasypiałam uśmiechając się do życia, dziękuję za marradyjski telefon i za karnawałowe castagnole w papierowej torebce, które znalazłam na stole miedzy jedną lekcją a drugą, one również tak jak Wasze słowa i gesty, osłodziły kiepski dzień. 


Tak jak Wy piszecie mi często - dobrze, że jest ten blog! - tak dzisiaj ja sama się pod tym podpiszę. Jak dobrze, że jesteście, gdzieś tam, nie wiem dokładnie gdzie, ale już sama świadomość wystarczy, by znów dźwignąć się, stanąć prosto i nie dać się żadnym przeciwnościom. Znów postaram się być silna! Silna pogodnie, by nie stracić przy tym uśmiechu. 
Dobrego weekendu Wam życzę! Na dobry początek odrobina słodyczy - częstujcie się - oto castagnole!


ALZARSI to znaczy PODNIEŚĆ się (wym. alcarsi)

4 komentarze:

  1. Głowa do góry Kasiu :)
    I znów napiszę - dobrze, że jesteś i piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  2. My, czytelnicy i spragnieni Twojego pisania po prostu jesteśmy z Tobą. I napiszę tak jak Magdalena - dobrze, że jesteś. Bądź!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasia, chyba con castagnole w buzi wymawialas slowko na dzisiaj, albo tak jest w dialekcie z Marradi. Wymawia sie tak jak sie pisze . nie mowisz alcarsi ma alzarsi, alzati , non alcarti...Pozdrowienia i glowa do gory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam ale znow poczta nawala i czesc komentarzy laduje w spamie. Co do wymowy to wymawia sie wlasnie tak jak napisalam. Nie slychac tam typowego z tylko cos jak "t's" zeby bylo prosciej pisze c. Nawet z ciekawosci przepytalam kilku marradyjczykow i wymowili wlasnie alcarsi a zareczam ze castagnoli w buzi nie Mieli. Dobrego popoludnia!!

      Usuń

Drukuj