Lot feniksa w Palazzuolo - czyli powrót fest średniowiecznych

niedziela, lipca 26, 2015


Pamiętam, że dopiero na naszych drugich toskańskich wakacjach zaczęliśmy w pełni doceniać lokalny folklor i odkrywać okoliczne festy. Pierwsza w jakiej uczestniczyliśmy to była festa średniowieczna w Palazzuolo, trwająca wtedy przez dwa weekendy. Tak bardzo nam się podobała, że od tamtej pory była punktem obowiązkowym każdych wakacji, a chłopcy czekali na nią z prawdziwym utęsknieniem. 
Niestety przez ostatnie trzy lata impreza się nie odbyła z powodów - jak podawano oficjalnie - ekonomicznych.  Nie mogłam odżałować, bo to jedna z najbardziej malowniczych atrakcji w kalendarium okolic Marradi. Kiedy więc ogłoszono, że w tym roku do Palazzuolo powracają feste medievali wiedziałam, że nie może nas zabraknąć. Tytuł tegorocznej imprezy to Il volo della fenice
Przepiękne średniowieczne Palazzuolo, które odkryłam na nowo stało się tłem akcji, rycerze, damy dworu, mnisi i wikingowie. Malownicze, niezapomniane widowisko, o którym najlepiej opowiedzą zdjęcia.
Dobrej niedzieli!


Wszystko udało się znakomicie, mam nadzieję, że festy średniowieczne powróciły do Palazzuolo na dobre!

MEDIOEVO to znaczy ŚREDNIOWIECZE (wym. medioewo)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

4 komentarze

  1. Przypomniałaś mi spotkania w Biskupinie, gdzie często z dziećmi gościliśmy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga Kasiu ja nie na temat. Chcę tylko powiedzieć, że dzięki Tobie moje byle jakie życie na wsi nabiera co dzień jasności i daje pociechę. Byłam we Włoszech kilka lat temu, tak samo się zauroczyłam. Teraz z tęsknotą patrzę na Twoje zdjęcia i opisy. Łza się kręci, w środku czuję jakiś ból. Za tym Krajem, ludźmi, słońcem. Moja sytuacja to dłuższy temat. Pozdrawiam serdecznie. Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. Impreza pełna wrażeń. Zapewne do późnych godzin nocnych :) Rewelacja. Jestem pod dużym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. ...co za rycerz na pierwszej fotce! świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń