Świadectwa!!

środa, czerwca 18, 2014

Obiecałam, przez najbliższe trzy miesiące tematów szkoły nie tykać, ale sytuacja jest wyjątkowa, bowiem wczoraj chłopcy odebrali swoje pierwsze włoskie świadectwa. Już tłumaczyłam jak to wygląda w Italii. Dopiero po kilku dniach od zakończenia roku szkolnego, rodzice (czasem z dziećmi, czasem sami) zgłaszają się do szkoły, gdzie między godziną X a godziną Y nauczyciele wydają świadectwa.
Wczoraj zatem przejęci i podekscytowani, bo to nasz kolejny "pierwszy raz", stawiliśmy się w komplecie przed szkołą. Świadectwa dumni odebraliśmy, pokwitowaliśmy, litanii pochwał wysłuchaliśmy - ileż to chłopcy osiągnęli, jacy są wyjątkowi i żeby za żadne skarby ich z Marradi nie zabierać! Ani myślę - odpowiedziałam - tu nam dobrze, tu zostajemy po wsze czasy. Na koniec życzyliśmy sobie udanych wakacji i temat szkoły na trzy miesiące zamknęliśmy. Tzn - ja zamykam, bo chłopcy przez wakacje nad książkami będą musieli posiedzieć. 
I oczywiście nie byłabym sobą, gdyby łza mi się w oku nie zakręciła... Kiedy chłopcy usiedli przed szkołą do pamiątkowego zdjęcia, w gardle mnie ścisnęło, bo przypomniało mi się to, które zrobiłam, kiedy zapisywaliśmy ich do szkoły. Wtedy też byliśmy przejęci i wzruszeni, choć z innego powodu. Minął rok, nawet nie wiem kiedy...

Świeżo zapisani - 26 sierpnia 2013
Świeżo promowani - 17 czerwca 2014

Jeszcze dodam jako ciekawostkę, że dziś w Italii zaczynają się matury! Nim się obejrzę... No ale żyjmy tu i teraz, wystarczy sentymentów! A maturzystom ... IN BOCCA AL LUPO!

 PAGELLA to znaczy ŚWIDECTWO, CENZURKA:)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

4 komentarze

  1. Gratulacje dla chłopaków!!! To był ważny rok :)

    OdpowiedzUsuń
  2. GRATULUJĘ! :-) Wielu tak wzruszających chwil, rocznic, pierwszych razów i nie tylko pierwszych ;-)
    Miłego dnia!
    PS. U nas koniec roku 27.06. A po wakacjach nowy etap, bo 4 klasa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znowu się dziwię na ten system szkolny. Rozważam co za co przeciw jeśli o szkołę chodzi. Wam wszystkim wielkie gratulacje.
    Pozdowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie :) Gratulacje dla chłopaków :))

    OdpowiedzUsuń