Wyzwolenie

piątek, kwietnia 25, 2014

Odrobina historii.
Dziś we Włoszech jedno z głównych świąt państwowych - l'anniversario della liberazione d'Italia, czyli rocznica wyzwolenia Włoch spod okupacji faszystowskiej. 25 kwietnia, kiedy to został wyzwolony Turyn i Mediolan jest oficjalnie uznany jako dzień wyzwolenia i koniec wojny. Pozostała część północnych Włoch była wyzwalana do 1 maja. Wtedy też zakończył się trwający dwadzieścia lat czas dyktatury faszystowskiej na Półwyspie Apenińskim.
Rozwijać tematu nie będę, bo jeśli chodzi o historię, to marny ze mnie ekspert. Choć przyznam, że ostatnio staram się zgłębić choć odrobinę historię kraju w jakim żyję, przynajmniej na tyle, by dzieci nie zaskakiwały mnie swoimi pytaniami. 
 

Przy okazji obchodów rocznicy wybuchają czasem polityczne przepychanki czy manifestacje, zupełnie tak jak w Polsce w okolicach 11 listopada. Jednak z pewnością w tym roku będzie inaczej, bowiem święto państwowe zostanie przyćmione, przez to co w weekend będzie się działo w Watykanie. 

Dla przeciętnego Włocha festa della liberazione to tylko "25 kwietnia" - czyli dzień wolny od pracy i ku radości dzieci - od szkoły. Pierwszy wiosenny długi weekend!



Powinnam przy dzisiejszym artykule opublikować zdjęcia z Predappio, gdzie urodził się słynny Duce, ale o tym artykuł już był, więc tylko jedno by w temacie pozostać:)

LIBERAZIONE to oczywiście WYZWOLENIE

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze

  1. Co do historii Włoch to znam tylko niektóre wydarzenia z tzw; historii powszechnej, no i z narodzin faszyzmu. Zatem wyzwolenie jest mi średnio bliskie ale zgłębie i poczytam.
    Pozdrawiam z różnymi wrażeniami po warsztatach z Akademii Rodziców na których byłam
    Pozdrowienia dla Was też Rodziców.
    Asia op.

    OdpowiedzUsuń