piątek, 21 lutego 2014

Kolory w deszczowy dzień



Pogoda naprawdę zwariowała, i choć jest ciepło to niestety przez większość dni pada deszcz. Rozpaczliwie brak wszystkim słońca! Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że przecież jestem w Italli - il paese del sole (kraj słońca) jak nazywane są Włochy.
Jednak upiorne pogodowo dni można pokolorować i upiększyć. Wystarczy tak niewiele... Chociażby świeże cytrusy, które przywozi miły chłopak z Basilicaty i sprzedaje pod naszym domem. Wybiegam w kapciach, biorę skrzynkę albo dwie mandarynek i pomarańczy, słodkich i pachnących, jeszcze z zielonymi listkami, sprzedawca podtyka mi pod nos też dorodne pomidory.
- Powąchaj jak pachną! - zachęca. - pochodzą z Sycylii, z Vittorii.
- Mmmm, rzeczywiście pachną "pomidorem"! - nie są woskowo - plastikowe jakie przywykłam jadać zimą w Polsce. 
W jednej ze skrzynek leżą karczochy. Bierzemy tylko cztery sztuki, a chłopak opowiada jak przyrządza je jego żona.
- Obierasz z wierzchnich płatków, tak samo jak przygotowujesz surowe na sałatkę, kroisz na ćwiartki i smażysz.
- I już? Bez niczego?
- Sól i oliwa, spróbuj są pyszne! 
Na koniec sprzedawca dorzuca nam gratis cytryny.
Uwielbiam takie zakupy... wszystko kolorowe, pachnące, prawdziwe i daleko chodzić nie trzeba. Nie muszę zamawiać przez internet, czekać miesiąc na paczkę, nie muszę zapisywać się do kooperatyw. Tyle dobrego za śmieszną cenę, za płotem!



I jeszcze w temacie kolorowania zimowego świata taka fotozagadka, co to jest?:)))

 

To nie jedyne, wypatrzone. Drzewa zaczynają kwitnąć na potęgę, magnolia jak tylko wyjdzie słońce obsypie się kwiatami, bo pąki już popękały. Zaraz będzie niesamowicie! 

CYTRUSY to po włosku AGRUMI

4 komentarze:

  1. Czuję tę wiosenną świeżość, zapachy, kolory, rześkość powietrza. To nic, że nie ma słońca, woda potrzebna by za chwilę rośliny wybuchły kwieciem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od jakiegoś czasu zaczytałem się w Twoim blogu Katarzyno ! W końcu przeczytałem całość ! Jestem pod silnym wrażeniem. Zdecydowanie masz SWÓJ ŚWIAT !!! Gratuluję i pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać:) Dziękuję.

      Usuń

Drukuj