poniedziałek, maja 27, 2013


Z serii "gotowanie lekarstwem na tęsknotę", czyli znów trochę Italii na talerzu... 

Risotto z bakłażanem.
Bakłażan
2 dymki
250 g ryżu do risotto
niepełna szklanka świeżego przecieru pomidorowego (ja poddusiłam na szybko 3 średnie pomidory)
kilka listków bazylii
sól, pieprz
bulion warzywny (ok. 700ml)
świeża mozzarella (najlepiej bufala)
Przekrojonego na pół bakłażana skrapiamy dobrze oliwą i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 35minut.
Po tym czasie wyjmujemy, ściągamy skórkę i kroimy w kostkę. 
W rondlu rozgrzewamy oliwę podsmażamy na niej chwilkę cebulkę drobno posiekaną, po chwili wrzucamy ryż. Mieszamy kilka sekund z cebulką i oliwą a potem podlewamy rosołkiem i dodajemy bakłażana. Rondel trzymamy na małym ogniu, mieszamy uzupełniając po trochu bulionem. Po ok. 10 minutach gotowania dodajemy pomidory, a minutę przed końcem gotowania dodajemy bazylię. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Kiedy ryż jest ugotowany danie jest gotowe, skrapiamy wtedy świeżą oliwą i przed podaniem posypujemy pokrojoną w kosteczkę mozzarellą.   
Pyszne, lekkie danie, idealne na lato! Smacznego!
(Przepis pochodzi z La Cucina Italiana, wydanie lipiec 2007)
BAKŁAŻAN to po włosku MELANZANA:)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

0 komentarze